Ode to Holland – Jewelry Set

Ode to Holland

CCD’s jewelry set ‘Ode to Holland’ is rich in sparkling reflective diamonds and design excellence. Consisting of wonderful earrings and a gorgeous necklace, ‘Ode toHolland’ features a bold windmill motif symbolising the creation of much of this beautiful country from the sea and this jewelry set truly reflects something of the big heart of this small country.

Sonnet

“Mijn lief, mijn lief, mijn lief….” zo sprak mijn lief mij toe,
dewijl mijn lippen op haar lieve lipjes weidden.
De woordjes alle drie wel klaar en wel bescheiden
vloeiden mijn oren in en roerden (‘k weet niet hoe)

al mijn gedachten om, staag malend nimmer moe,
die ‘t oor mistrouwden en de woordjes wederleiden;
dies ik mijn vrouwe bad mij klaarder te verbreiden
haar onverwachte reên, en zij verhaalde het doe.

O rijkdom van mijn hart dat overliep van vreugden!
Bedoven viel mijn ziel in haar vol hart van deugden.

Maar toen de morgenster nam voor de dag haar wijk,
is, met de klare zon, de waarheid droef verrezen.

Hemelse Goôn, hoe komt de Schijn zo na aan ‘t Wezen,
het leven droom en droom het leven zo gelijk?

Pieter Cornelisz. Hooft (1581-1647)

 

About Iain Wandsworth

Blogger for Carter's Custom Designs

Leave a Reply

